Feb 10, 2010

Putrajaya_Night_Marathon (6 Feb 2010)


Salam. Hola. Bertemu lg kite di sini.

Dh lma aku xtulis blog. Ari ni, aku nk tulis psl aku mnjadi volunteer utk marathon seperti tajuk diatas.

Pukul 4 pm, after Badminton Tournament, UniKL MFI, aku berkumpul ngn bdk2 UniKL MFI, seramai 40 orang & untuk menjadi volunteer kt Putrajaya 2. Tp, biasak la, janji MELAYU, klo pkol 4, pkol 5 bru gerak. Aku agk tensen disitu, kerana aku xde geng2 yg aku agk kenal, plus, gurl2 coz aku sgt2 la sombongnya. So, aku dok seat sorg2, n amik pemandangan luar jalan, selama bergerak ke Putrajaya 2.

Kitorg gather kt Palace of Justice, yg bg aku, xde la justice sgt, dlm pkol 5.30-5.45pm. Alamak, rmainyer peserta2 n volunteer2 mcm kitorg. Mostly, org2 luar like Nigerian person, because 2 la event diorg. Aku xbape jaki sgt2 ngn diorg, tp aku jaki giler ngn mmbe2 yg bertugas sebagai sweeper participant. Tgk otot2 diorg pn mnunjukkn mereka tough dlm tugas diorg. Teringt aku ms nek Korbu ari2, sweeper2 kami sgt2 msk kepala, n sgt2 fit utk tugas diorg. Bila agaknyer aku leh jdi sweeper ek? Hehehe…


Pose_AyU_JaP...


Aku decided untuk amik bhg kt bhg yg pling penting, 1st WaterPoint. Ad 4 kategori marathon yg dipertandingkn, n sumer 2 akan melalui check-point ini. Bdk2 aku adela 6 orang yg ditugaskan kt cni, beserta 6-8 orang awek2 UPM. Mule2, ingt diorg ni sombong giler, rupe2nyer sumer 2 msk kepala. Ad yg lagi dasat dri aku. Hahaha…

AweK2_UPM_Yg_GiLER...


Kami dicontrol oleh bro Penang, Melvin nmanya. Mla2, die speak English, tp bla dengar pelaq2 die 2, mmbe aku soh die pelaq jek. Kitorg gelak kuat2, Kn sng cm2?

Tugasan kami bermula. Kami meletakkn cup2 utk participant2 marathon 2, sbb game start at 8 p.m. Aku wat2 bodo la keje 2, ingt ok jek kn marathon 2. Tapi…. Silap besar jangkaan aku.

1st_WaTer_PoInT....


Tepat pkol 8, segerombolan peserta, totally 8000 person came through us n grab their refreshement. Mak ai….!!! Maen kasaq nie..!! Habih lenjun baju2+suar aku basah dek limpahan2 air yg kitor tuangkn 2. Yo la. Diorg nk sprint ms marathon 2. Jadi, diorg grab+pass cup2 2 n sometimes, bterabur cawan2 td. Tp seb baik la, aku amik meja 2nd ujung, jd, kesan limpahan 2 xla hebat sgt berbanding awek2 UPM n kawan2 aku yg dok meja 1st 2. Hahahaha…


meReKa2_Yg_KeBasaHaN...


Sessi kitorg tamat pkol 9.30 p.m. Tp, ad masalah len plak. Ape die? Housekeeping. Dh bselerak korg taburkn cawan2 2, korg suh aku kemas plak ek? Siot… tp Xpe, nma pn sukarelawan, so wat je la. Plus, bborak2 ngn awek2 UPM 2, ade la ckit2 menghilangkan kebosanan kt c2.

Kitorg dihantar balik ke 1st gathering place via their bus. Aku dok sebelah awek UPM, nmanya Anie. Borak2 la ngn die, xsangka plak die kaki gunung cm aku. Plus, org Perak lg..!!! Pas nie, leh la ajk die nek gng sma2. Don’t worry, I xkn ngurat die. Ehehehe….


Apa_TgK2..!!?


Slpas smpai, aku n bdk2 ni line-up utk amik mknn. Ha, aku wat keje jaat kt cnie. Aku amik medal2 yg rejected utk participant2 yg berjaya menamatkan pelarian diorang. Ade la calaq2 ckit medal 2. Tp who cares..? Janji aku dapat. Mmbe2 aku+awek2 UPM 2 bising2 dh, sbb aku xamikkn utk diorg. Yo la, tgn aku 1 jek. Klo leh, 1 kotak 2 aku nk sebat..!!!!

Actually, aku nk sgt2 merembat baju2 peserta2 yg join event marathon 42Km. sbb baju die lawa, tp xberdaya. Sbb baju 2 DIJAGA oleh mamat2 yg xkawtim lgsg..!! Huh..!! Tau la ko pn nk sebat mnatg 2..!! Hahaha…

B4 balik MFI, kami bertukar2 email2 FB n YM. Aku xamik no diorg pown, kang byk sgt yg aku amik. Namo la, aku nk start blajar loyalties ngn sorg HAMBA ALLAH TAALA nie. Amin….

B4 nek bas, aku sebat Power Bar yg hrganya mencecah Rm100++ sekotak. Sayangnya, sbb kantoi ngn bdk2 aku, aku tpaksa kongsi ngn diorg. Klo x, mmg btenaga aku ms nek Gng. Yong Belar, CNY nie. Huhuhu….

Below is a barang2 yg aku smpat tibai kt sna 2.


MeDaL_&_Power_Bar....


K k k. Aku nk ke UIA sakgi. Nnt, aku smbg citer kay?

Off Me Go. Later, Dear All. Wassalam…

No comments:

Post a Comment