May 23, 2010

SKPR BBQ Reunion

Assalamualaikum, di sini lagi kita ek?

Story kali ini pulak adalah mengenai plan BBQ Reunion SKPR yang telah dirancang sejak bulan 3 lg. Kali ini, aku pula memberanikan diri untuk organize, sbb selama ni, asyik Fara, Kak MAsz jek yg wat, skali-skala, apa salahnya aku ygw at kn? Reunion kali ini adalah open untuk mereka2 yang masih satu batch, BUT, open to other classes. Inilah sedikit kelainan Reunion kali ini, sbb selama ni, kami buat hanya tertumpu kepada kelas kami sahaja. Jadi, apa salahnya wat sedikit kelainan? Setelah dirancang ngn teliti-TAK-teliti, akhirnya kami bersepakat untuk meneruskan reunion ini, WHATEVER IT TAKES.

Honestly, aku xdatang ms meeting pada 15th May yang lepas, kerana aku ke P.Balak (sila baca artikel sebelum ini). Jadi, plan yang telah dirancang ialah:
- Wat reunion di rumah Kak Kila
- Date stated as 22th MAY are FIXED.
- Fara akan sponsor(helps) mengenai makanan.
- Ariff Aliman will sponsor tmpat bakar BBQ.
- Kak Masz & Pa’an will support buah2an.
- Kak Kila & family will support apa2 yang patut.






Agak2, jam 1440, aku datang ke rumah Kak Kila untuk menolong serba sedikit mengemas laman rumahnya. Xla besar sgt, tp laman umah dia besar. Klo ad apa2 kenduri, senang (AMIN UNTUK KAK KILA…!!!). After sedikit information from Hanis, aku sampai rumah Kak Kila & terus membuat kerja. Sementara menunggu kawan2 laen smpai dgn barang2nya, aku mengemas. Dalam 30 minit, Farid menyusul, diikuti Pa’an, Ayd, Masz & Fara. Kemudian Masz & Pa’an kembali keluar untuk membeli buah2an, manakala yang tinggal 2 menolong menghidupkan arang. Tidak dinafikan, kami memiliki skill untuk menghidupkan bara, tetapi, oleh kerana Fara membeli arang yang agak rendah kualitinya, jadi, menghidupkan bara ini menjadi satu tugas yang sukar. Ianya mengambil masa yang lama untuk hidup sepenuhnya. Jam 1845, arang berjaya dihidupkan, dan makanan ringan pertama yang dimasak (hotdog) berjaya dibakar. Kemudian, aku menelefon adik aku untuk mengambil aku balik, untuk mandi.

About 2000, aku mengambil Faiz Elias untuk menyertai Reunion ni. Die pn ex-SKPR, jadi, join saja lah. Bila sampai di rumah Kak Kila, sudah ramai yang datang. Masing2 sudah mula memeriahkan majlis, di mana sambutan di sini betul2 meriah, jauh dari yg aku expected. Family Kak Kila betul2 sporting, support makanan & senda tawa yang kuat, smpai tumbang motor Ariff sbb kena ngn gelak tawa kitorang.









Byk makanan yang disediakan, & jujur, aku xsempat nk merasa semua, sebab perut aku bukanlah perut tangki kt umah aku. So, makan sebelum lapar, berhenti sebelum kenyang. Anngaran 20 & more peserta yang menyertai, & kami mula mengenal & mengimbas kembali kenangan2 semasa di SKPR. Yg xleh blahnya, Muza pulak bg idea utk bermain kotak beracun. Walah.. pening ckit kepala. AKu, Paan, Ariff wat ‘racun2’ untuk kotak 2. Kami juga mambuat soalan2 yang TOTALLY KILLER (Xsemua) untuk budak2 nie, klo kene kt korang, PADAN MUKA..!!!



Ad sebilangan kawan2 yang terpaksa balik awal dek sebab masalah teknikal, jadi, xleh wat pe la kn? Ketika Kotak Beracun ini dimainkan, mereka2 ini betul2 sporting, & all of them are following what they should do with that punishment. Memang meriah, klo umah Kak Kila 2 leh tercabut, dh terbalik dh umah dia 2.Majlis reunion itu berakhir pada jam 2230++. Setelah bergambar kenangan, kami mengambil no2 mereka2 yang 1st Timer, supaya senang untuk dicontact utk next reunion.









Thanks kepada kalian yang sudi menyertai. SAYANG KALIAN SGT2. Moga2, kenangan belajar bersama2 di SKPR tidak akan luput di ingatan, Insya-Allah.

K k k. Off Me Go.

Later, Dear All. Wassalam….

No comments:

Post a Comment