Jul 15, 2011

Overview Of PMM

Salam.

Okay. Tadi, after Jumaat, aku berjumpa dengan Encik Ahmad, yang bertanggungjawab menjadi SV aku di company Petzl, tempat aku praktikal ni. Well, selain menjadikan ini sebagai prakata, aku pun ingin mengetahui selok-belok tempat aku praktikal t. Takut sesat ke pe, masa first attendance, nanti.

Well. Company ini terletak di Batu 16, Rawang. Tak la hutan sangat seperti kata akak aku, cuma ianya agak 'kampung'. Tapi lantak lah. AKu dah dapat tempat, aku pun dah dapat rumah (bilik sewa). Cuma, bergantung pada keselesaan aku untuk membiasakan diri di sini lebih awal ataupun tidak.


Front Gate

Apa yang diceritakan secara umum oleh En.Ahmad, kilang ini baru dibuka dalam anggaran 1 tahun setengah. Masih banyak lagi perkakasan untuk barang-barang Petzl yang masih belum tiba dari France. But still, that's not a problems. Lagi, situasi sekeliling company itu yang nice & tidy juga mengagumkan aku. banyak skop kerja yang diterangkan kepada aku, yang membuatkan aku rasa menyesal, sebab ponteng kelas dulu. Hahahahha... Tidak lupa, anjing BAPAK BESAR juga disediakan untuk pencuri-pencuri yang ingin mencopet barang-barang di sini. Ooops...

BTW, ada juga lepasan UniKL MFI di sini. Tapi dia super senior la. Tahun 2001 dia abis MFI (time 2, masih dikenali sebagai MFI). Nama nya aku tak ingat, tapi dia course ASMT, dan dia staff-staff awal yang bekerja di sini. Well, aku ada geng....

Lagi, aku menerima letter Official InTra dari company tersebut, yang statekan yang aku WAJIB datang isnin ini.


Official InTra Letter dari Company


Wah..!! TERUJA..!!! PETZL.....

K k k. Off Me Go.

Later, Dear All.

Wassalam......

No comments:

Post a Comment