Jan 30, 2011

Dialog & Soalan Favourite Kepada Aku, Kamu dll...

Salam, kita di sini lagi.

Actually, nukilan kali ini bukanlah soalan favourite aku kepada awek-awek hot yang di luar sana. Ini lebih kepada soalan-soalan yang aku pernah alami, pernah aku ditanya, pernah aku menanya/memohon berulang-ulang kali, kepada mereka-mereka yang berkenaan. Samada aku, ataupun penanya soalan.

Selama aku 24 tahun, ada juga la soalan-soalan yang aku hanya tersenyum, bila diingat-ingat kembali. Ooops...

Ok-Ok. Kita mula, eh?


Q1 (Soalan ini hampir kerap ditanya, tak kira samada aku kecil, atau dah besar)

Soalan:
Kamu MIX ke?



Ada 2 versi jawapan. Bergantung kepada penanya soalan itu.

Kalau yang bertanya itu orang dewasa/cikgu/kawan-kawan lelaki:

Aku: Sebenarnya, saya pun tak tahu. Cuma, as far as I knew, arwah Nyai saya, Orang Bugis pure. Yang atas daripada itu, ke salasilah yang jauh-jauh, saya tak tahu.

kalau yang bertanya itu amoi-amoi or awek-awek:

Aku: Yes...!!! I'm a WHITE PEOPLE....!!!!! Hahahahahaha....!!!!! (Kaki belit..!!!)


Q2
(Baru balik daripada Kursus Pra-Perkahwinan, UniKL MFI).

Aku:
Mak... Nak Kahwin...?

Ibunda: Kau ingat kahwin-kahwin ni macam main pondok-pondok ke...!!!!?



Kakanda (Abang): Tak, Mak..!!! main polis sentri. Main kejar-kejar...!!!!!

Kakanda (Kakak): Merenyamnyer...!!!!!!


Q3
(Raya Puasa, tahun 2009)

Nenek Sedara(Belah BP): Dulu masa kecik-kecik, nakal budak ni. Bila dah besar, handsome nya. Ni kt tempat belajar mesti ada kawan perempuan,kan...?

Aku: ............................................................. (rasa macam nak menyorok belakang Mak je time ni).


Q4
(Raya Puasa, Tahun 2010)

Atok Sedara(Belah Muor):
Masa kecik-kecik, macam orang putih. Kulit merah-merah jambu budak ni. Ni kat tempat belajar, mesti ramai peminat kan?



Aku:
.................................................................. (diam).


Q5 (Malam Raya, 2010)

Pakcik (Adik Mak): Bair tak nak sambung Master ke? Otak Bair tu leh kira fresh lagi. Leh sumbat subjek-subjek berat lagi....

Kakanda (Abang):
TAK PAYAH...!!! Dah merenyam nak kahwin je budak tu..!!!!!

Aku: (Senyum).


Q6 (ketika kenduri kahwin Pakcik, di Muar).

Ayahanda:
Aku dah tua. Tetapi, aku rasa aku muda lagi. Kenapa..? Sebab aku masih belum ada menantu lagi. (Disambut gelak tawa orang-orang rewang).

Kakanda (Abang):
Yang no.3 tu ha...!!! Dah merenyam....!!!!

Aku: (tersenyum)


Q7 (Sekarang)

Member-member: Jom main futsal -atau- Jom naik gunung...!!!!!

Aku: Takmoh la. Tak de duit...


Q8
(di kedai runcit, Kg. Teras Jernang, Bangi).

Tukang kedai: Kamu bila nak NIKAH...!!!?
Aku: Ya Allah..!! Kalau aku ada duit, aku dah ada anak 2 orang dah...!!! (Ahakz..!!)


Q9 (tak berapa lama dulu)

Sepupu: Ko kan gamers kan? Nape tak update game-game terbaru di komp ko...?

Aku:
Suka hati aku la..!!! Komp aku ke komp ko...!!!?


Q10 (tak berapa lama juga)

Member-member: Ko tak nak usyar awek seksi tu...?

Aku: Malas ah...!!! Kang usyar kang, lain jadinya...!!!

Aku (jawapan dalam hati): GO BABY GO...!!!! Hahahahahhaa.....


Ok ok. Sebenarnya, banyak lagi. Tapi, akan aku update, nanti...!!!

Off Me Go.

Later, Wassalam....


p/s: Nape banyak sangat soalan-soalan perempuan & soalan-soalan/permintaan mengenai perkahwinan...?? ~lalalalala....~

No comments:

Post a Comment